måndag 3 december 2012

Sådan mor sådan son

Jag och L är nog rätt lika ändå....





Det slog mej faktiskt idag när jag pratade med mamma på Skype att jag har fått ett barn med en vilja lika stark som min egen. Har jag bestämt mej för något så kan inget eller ingen stoppa mej och L är precis likadan. Vi gör som vi vill helt enkelt. 

Mamma rådde mej för nån vecka sen (i all välmening) att jag borde ersätta mitt kaffe (som jag bloggar om ofta tydligen haha) med något annat. Jag förklarade att mitt kaffe nog mer kan ses som en mjölkdrink med tanke på hur mycket mjölk jag har i och den lilla mängden kaffe jag använder. 

Hursomhelst så satt jag med en megastor kopp i handen i morse när vi skypade vilken jag intygade innehöll TÉ och inte kaffe! Mamma skrattade och sa "men vaaa bra Emma". Och då kunde jag inte låta bli utan svarade att "men bara så du vet så tänker jag dricka en kaffe inne i stan idag". Sen brast vi ut i gapskratt båda två! C säger ofta till mej att dej kan man minsann inte tvinga att göra nåt utan det måste komma från dej, och det är nog väldigt sant.... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar