fredag 7 december 2012

4 bullar och ett lätt magknip senare...

Alltså mina saffransbullar... addictive! Så himla goda att jag bara vill värma en till. Fast efter den fjärde idag (utspritt över 5 timmar visserligen men ändå) kände jag att det fick räcka. Nackdelen med hembakt med jäst är ju just att man får känslan att de fortsätter att jäsa i magen haha.

Gud, jag känner mej så uppe i varv ikväll - jag har så mycket som snurrar i huvudet! Förlossning, bebis, bröllop, jobb, flytt och resor för att bara nämna några grejer... Förstår inte hur jag ska kunna sova ikväll! L somnade iaf lätt och smidigt ikväll igen, visserligen inte förrän nio men jag är så glad att jag släppt prestigen i att allt måste ske på samma tid varje dag. Nu får han vara uppe lite längre om han sovit middag senare, och tvärtom. Så enkelt var det problemet löst! När han var mindre funkade det att köra efter skalmanmetoden och L mådde bäst att allt var väldigt inrutat men nu när han är äldre har det förändrats. Och det är ju precis det som är grejen med barn, allt förändras ständigt!

Nä jag ska ta och lägga mitt eget liv åt sidan en stund tror jag och istället sjunka in i böckernas värld, det är nog enda sättet jag kan komma ner i varv just nu...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar