måndag 27 februari 2012

The Fastest Indian

Idag har vi varit till Invercargill och tittat på gamla indianer. Motorcyklar alltså. Sådana som min pappa bygger hemma i Sverige. Kanske finns det rent utav någon som läser bloggen som sett filmen The Fastest Indian? 

Huvudrollen spelas av Anthony Hopkins och filmen handlar om racerföraren och nya zeeländaren Burt Munros liv, och hur han slog rekord efter rekord i under 1000 cc klassen. Han byggde om en motorcykel som bara gått i 60 km/h till 300km/h(!!).

Lite bilder från järnhandeln där hojarna står:









Sen åkte vi hem för middag på farmen hos C:s föräldrar, lagom mosiga efter alla timmar i bilen. Nån som istället var helt hyper var min lilla son, han hade haft så roligt med C att det var alldeles omöjligt att få honom att varva ner för att kunna sova. Så det fick bli nödlösningen; vagnpromenad - något jag vanligtsvis inte gillar att ta till men just ikväll tyckte jag faktiskt att det var skönt att få komma ut och sträcka på benen och rensa huvudet lite. Och L han somnade på nolltid. Ibland är små genvägar det bästa alternativet, både för mamma och barn!

Nu ska jag dricka upp min kopp te, lämna över laptopen till pappa som sitter och väntar på sin tur och sen hoppa i säng.

God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar