lördag 25 februari 2012

Mitt i natten

Usch jag vaknade med ett ryck av att jag drömde att någon höll på att ta sej in genom dörren, en skrämmande man som hade för avsikt att skada min familj. Fy, det var som ur en otäck thriller - var tvungen att gå upp en stund för att lugna ner mej och hamnade här framför laptopen.

Tidigare ikväll vaknade faktiskt även L av en mardröm, jag har aldrig sett honom så rädd - han vaknade och bara vrålade rätt ut varpå jag rusade in i rummet och lyfte upp en skakig liten älskling med uppspärrade ögon som lyste av rädsla. Sen höll han krampaktigt i min hand tills han somnade om. Jag har läst att det är vanligt att barn kan vakna såhär och vara helt ifrån sej för att sedan inte minnas någonting av det nästa dag, men då gällde det lite äldre barn; 4-5 årsåldern har jag för mej. Oavsett vad så var det läskigt, hoppas det inte blir nån följetång.

För att ta upp nåt helt annat, läste precis om kronprinsessan Victoria och Daniels val av namn till deras dotter; Estelle. Vad jag förstår har det blivit en väldig uppståndelse bland alla förståsigpåare i Sverige. Vad tycker ni om namnet? Jag tycker att det var överraskande fint!


1 kommentar:

  1. Vad jobbigt att vakna så mitt i natten, jag hoppas du snart kan somna om.
    Jag gillar namnet mycket, anorlunda och fint :) glad att dem vågade ta ett mer anorlunda och fint namn.

    SvaraRadera