onsdag 29 februari 2012

Lite ljusare


Nu börjar jag sakta återfå kontrollen över vårt liv, har spenderat morgonen med att ringa uppskjutna samtal, betalat räkningar och plockat upp kläder ur flyttlådor. Nu är iaf L:s rum tomt på lådor! Har några mejl kvar
att svara på som jag ska ta itu med alldleles strax.. sen borde tyngden på axlarna vara så gott som borta!


Tröttheten ligger tyvärr fortfarande som en betongklump över huvudet. Egentligen skulle jag vilja lägga mej ner och vila några minuter (L sover middag) men med grävmaskinsgubbar precis utanför fönstret och inga gardiner kan jag nog glömma det. Glömde förresten en viktig grej under saker som irriterande nog fortfarande saknas i vårt hus: hyllor i garderobsinredningen! Att varje morgon försöka hitta kläder i 3 olika väskor alt flyttlådor kan nog få vem som helst på mindre soligt humör... 

Nu ska jag ta en kopp te och andas några djupa andetag. Tänk vad skönt det skulle vara att gå på ett yogapass, det var år och dar sen. Något som säkert skulle göra under för min trötta och stela kropp! Eller ännu bättre; en massage! Mamma jag saknar dej :)



Jag förra veckan uppe vid Coronet Peak

6 kommentarer:

  1. Skickar lite styrka till dig från andra sidan jorden. :) Håller tummar och tår att den kommer fram.

    Kram!
    /C

    SvaraRadera
  2. Härligt att det känns lite bättre och grattis till att ni flyttat in i huset även om det inte är färdigt än. Så roligt att läsa din blogg, det är så galet vackert där ni bor! Hoppas att lilleman sover lite bättre snart och blir lite nöjdare. Dom där utvecklingssprången kan vara så utmattande för alla inblandade. Men vips så blir dom hur goa som helst och sover jättebra, iallafall ett litet tag så att man kan vila lite mer. Håll ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh du har så rätt! Och som tur är glömmer man då dom jobbiga perioderna väldigt fort, ofta lagom tills det är dags för en ny ;)Vad kul att du gillar att läsa min blogg, det gör mej jätteglad! Ha en fin dag!

      Radera
  3. Just det Emma, Jag emma skulle ge dig en helkroppsmassage först,så du bara helt får lämna över allt o bli lite omhändertagen o kroppen bara får ligga där på sin höjd vända på sig.. Ta en halvdag för dig själv o gör vad du känner för,har för mig att du har lite innestående övertid att ta ut::Smile.. O Cameron också.. Så se nu till att ta lite friskvård , det gör så gott..Pussar o kramar mamma..

    SvaraRadera