tisdag 28 februari 2012

Ingen vidare natt

L vaknade och grät (skrek!) helt otröstligt i säkert en halvtimme runt 3-snåret, inget vi försökte med var rätt. Han var så arg, så arg stackars liten... Han somnade ju i vagnen igårkväll varpå jag senare lyfte över honom i hans säng, kanske  blev han förvirrad när han plötsligt vaknade någonannanstans än där han somnade? Och i ett helt annat hus dessutom!

Usch jag gillar inte att han ska behöva flänga runt som han gör.. även om han förmodligen tror att det är helt normalt, det har ju varit så sedan han föddes. Dock tror jag att en fast punkt blir viktigare ju äldre dom blir för att dom ska känna sej trygga. En bebis kan ju somna överallt, men det är annorlunda med en snart 17 månaders kille som är fullt medveten om vad som försigår runtomkring och dessutom har en stark egen vilja.

Nu kurrar min mage, dock har C ett möte i vardagsrummet med nån farmgubbe så det är lika bra att smita in i duschen först innnan jag ställer mej med frukost. Plus att vi nu är 4 personer som delar på ett litet badrum, det gäller med andra ord att ta tillfället i akt när det är ledigt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar