lördag 18 februari 2012

Nyinflyttade!

Äntligen har vi lite mera space, nu har alla sitt eget rum - inklusive L! Jag trodde att det skulle bli svårt att lägga honom ikväll på ett nytt ställe men han verkar ha anpassat sej till mammas och pappas flängande, han somnade på nolltid. Jag gissar att han var tacksam över att den här dagen äntligen kom till ända. Inte så kul kanske att hänga med ett gäng vuxna som springer runt och bär lådor, städar och kör flyttlass i timmar...

Men jag måste ändå säga att det var vår smidigaste flytt hittills, allt flöt på så bra och vi hade riktigt kul tillsammans - tänk vad några extra händer kan göra! Inte för att saker och ting på långa vägar är klart än, vi har varken värme (ngt som hade behövts ikväll) eller tvättmaskin (som garanterat kommer behövas imorgon) inkopplad, inga hyllor i garderoberna, speglar i badrummen eller gardiner i fönstren... Men det mesta fixas förhoppningsvis tidigt nästa vecka men hyllor i garderoberna kan tydligen ta veckor! Sjukt irriterande när man inte vill nåt hellre än att få undan alla kläder och sängkläder/handdukar från golvet fast det är ju egentligen bara vårt eget fel. Vi var för slacka med beställningarna helt enkelt. Ännu en lärdom att ta med sej till nästa projekt! För hur galet det än låter så har vi redan börjat tänka på vad vi kan förbättra tills nästa hus. 

Fast först ska jag njuta av att bo här ett bra tag hoppas jag!



L hjälpte självklart till med flyttstädningen. 
"Ett jäkla slit var det" hälsar han.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar