onsdag 15 februari 2012

Halsont

Det är lite hängigt här för tillfället, vi har ont i halsen hela bunten mer eller mindre. Jag och L åkte ändå till poolen idag för hans halvtimmes lektion, något vi kanske skulle ha undvikit men jag tyckte att han verkade pigg förutom lite snuva.

Nu på kvällen känner jag mej dock hängig och med en hals som gör mer ont än i morse... Och i värsta fall så känner ju L likadant. Förbereder mej därför på en natt med några uppvak. Ska hoppa i säng tidigt ikväll, har hamnat i en ond cirkel på sistone där jag väntar för länge med att lägga mej och sen inte kan somna alls eller i varje fall sover jättedåligt.

Den här förkylningen kunde ju inte ha kommit mera olägligt, med den stundande flytten o allt. Men jag hoppas på att kunna kurera mej på ett par dagar med ordentlig sömn, vitlök, extra vitaminer och starka halstabletter. Jag har inte varit sjuk på evigheter, minns faktiskt inte ens när jag senast var ordentligt förkyld eller hade influensa - ta i trä ;)


Några bilder jag tog ikväll uppe i vårt hus:



Vardagsrummet har träbalkar i taket - en av mina favoritdetaljer i hela huset!



Sen valde vi att göra en av väggarna i badrummet helt i sten, 
garanterat något man inte ser i varje hus!



Speglar väntar vi fortfarande på, och dom kommer tydligen dröja ytterligare en vecka eller två. Blir spännande att sminka sej och fixa håret med andra ord ;)



 En trött moi framför tapeten i sovrummet, på nära håll ser den ut som bark.
Jag ska ta lite bättre bilder när allt är klart!


Nu kom C och ville att jag ska komma ut och titta på X Factor med honom - låter som en utmärkt idé!

Byeee


1 kommentar:

  1. Så fint! Vilken utsikt! Jättekul att se bilder från huset! Ha det så bra! / Ida

    SvaraRadera