måndag 1 augusti 2011

2 timmars oplanerad hajk

En kort liten promenad längs vattnet förvandlades till en över två timmars lång strapats runt hela Lake Hayes genom lera och slask. Det var så lerigt att jag inte ville vända om utan hoppades på att det  skulle bli bättre ju längre jag kom. Det blev det tyvärr inte. Jeans, stövlar och dunjacka hade jag på mej, knappast det ultimata att svettas i. Jackan åkte av rätt snart men jeansen och stövlarna var jag ju illa tvungen att behålla på... Var så trött på slutet att jag kände för att ringa nån och be denne komma hämta mej! Men efter att jag slängt i mej två av L:s små riskakor fick jag lite ny energi. Och till slut kom vi äntligen tillbaka till bilen, jag och min lille plutt.



Utsikten var det knappast nåt fel på!


Alldeles i början, fortfarande på gott humör..


Sjön var helt spegelblank, tror aldrig jag sett vatten så stilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar