tisdag 23 augusti 2011

Löften till mej själv

Ny dag nya tag. Lika sant som det låter löjligt hurtigt, eller vad säger ni? Jag har iallafall bestämt mej för att lägga gårdagens incident bakom mej.. Jag kan vara väldigt hård mot mej själv ibland, och liksom älta saker over and over again i huvudet när något gått lite fel, istället för att blicka framåt och göra annorlunda nästa gång.

Jag sätter även onödigt höga krav på mej själv när det gäller allt från hur huset ska se ut när jag går hemifrån, till föräldrarskapet där jag vill det allra bästa för vårt barn men ändå oroar mej över att vi kunde göra mer/annorlunda, jag vill hinna vara social och träffa mina vänner, höra av mej till min älskade familj oftare, vara duktigare när det gäller kost och träning, ha klarare visioner o mål när det gäller framtiden o ja vet inte vad!

Listan kan göras ännu längre men jag stannar där. Det räcker mer än tillräckligt! Löften till mej själv är att bli snällare mot mej själv, inte sträva efter perfektion i alla områden (för vem kommer tacka mej när jag kör slut på mej själv?) och att inte oroa mej så mycket för framtiden. Lättare sagt än gjort men nu har jag iallafall satt det i pränt - ett steg på vägen!



Önskar jag satt här igen - finns ingenstans som jag slappnar av så mycket som ute i naturen,
 allra helst vid vatten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar