lördag 13 augusti 2011

Lunch by the Sea

Vi gjorde en avstickare till Riverton idag där jag och C åt en supergod seafood chowder medan L festade till det på mandarin och diverse bröd! Vi var ju tvugna att fira lite extra på L:s 11 månaders dag :) Ikväll blir det middag nere hos C:s föräldrar, där faktiskt L redan håller hus. Det är bra för L med lite miljöombyte - han älskar att vara hos farmor med alla "nya" leksaker och det är skönt för mej att få nån timme för mej själv.

Ändå sitter jag här och nojjar över att han kanske börjar bli trött och kinkig och längtar efter mamma... Det får mej att inse att jag knappast är redo att lämna bort honom för nån längre period, jag saknar ju honom efter knappt en timme! Vi är ska på bröllop i oktober uppe på norra halvön och det är (tyvärr) ett barnfritt sådant så vi har funderat fram och tillbaka på hur vi ska göra med L. Ett alternativ är att lämna honom här hemma på farmen med C:s föräldrar, det skulle säkert gå hur bra som helst, men ändå. Tanken på att vara en flygresa bort från honom ger mej ont i magen! Nä han får följa med helt enkelt, C:s mamma har redan erbjudit sej att komma upp i samma veva (dom har familj i trakterna) och det känns som den absolut bästa lösningen.



Idag i Riverton


Hönsmamma? Ja kanske det.. men jag följer bara hjärtat!

1 kommentar:

  1. Hej igen Em!
    Lite mer fragor kommer har... hoppas det inte ar for tjatigt och jobbigt men ar sa fruktansvart skont att kunna jamnfora sig med nagon med liknande story och som kommer fran samma land...!
    Hur gjorde ni nar du skulle foda etc? har forsokt leta lite bland dina aldre inlagg men hittar aldrig riktigt... ni akte ju hem till svea, hur lange var du dar? och din sambo? jobbade han nat nar han var dar?
    Kanns det nu i efterhand "vart" att du akte hem for att foda? funderar sa mycket pa allt detta, vill ju sa garna vara nara mamma och alla men samtidigt sjukt jobbigt att flyga bada de hallen, samt tank om min sambo inte hinner komma i tid? sen har de ju valdigt bra sjukhus har i oz, alla jag vet som fott har nyligen har varit meganojda! sverige ar ju oxa bra saklart... aaaah!
    foredrar du oz eller nz? jag bor i brisbane, inte langt ifran dar du bodde med andra ord.. har ar det ju jatteharligt men samtidigt langtar jag sa mkt efter sasonger och fina skogar och sjoar etc, ar en stor promenads-fanatiker jag med men det ar ofta for varmt har eller sa ar jag radd for spindlar o ormar och skogarna ar ju inte alls sa fina som de ar i svea/nz...
    tror du ni kommer stanna i nz for alltid eller funderar ni pa att flytta till sverige senare? ar ju sa svart med spraket hemma.. fastan det ar bra for alla i svea pratar ju eng men anda kampigt...

    har ar min mailadress om du hellre svarar dar pa allt mitt tjat: charlotte.deta@gmail.com

    vad fina bilder du tar!
    take care, grattis till L for att vara sa sot pa sin 11-ars dag!

    SvaraRadera