onsdag 31 augusti 2011

Dessa val...

Åh herregud nu är vi tillbaka i den visserligen väldigt roliga och spännande perioden när allt ska väljas till huset, men det är även svårt och veligt ibland. Som just nu. Jag och C håller på och dividerar framochtillbaka om vilket slags tak vi ska ha. Han röstar för cedar/trä medans jag har fastnat för ett mörkare shingle roof i färgen asphalt. Jag avskyr hur trä bleknar efter ett tag och bara ser grått och dassigt ut. Inget jag vill ha på mitt hus! Vi är dock överrens om att det ska vara "alpine style", något C tycker att man bara får med ett cedartak.

Jösses. Tänkte skriva att vi får se om vi fortfarande är gifta imorgon men så kom jag på att vi visst inte är gifta än. Fortsätter vi bygga hus tillsammans så är frågan om vi nånsin kommer dit, så mycket som vi är oense om hahaha. Nejdå så farligt är det inte, men ibland blir diskussionerna av det vildare slaget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar