lördag 20 augusti 2011

Downhill och snö

...är en mindre lyckad kombination kan jag ju meddela. Tog med mej en (sovande) L i bilen i förmiddags och körde mot Remarks för att cykla några runs downhill. Det blev bara en.. snön var så tjock att man inte ens kunde ha fötterna på pedalerna utan det blev nån slags sparkcykling ner för backarna där jag bad lite tyst för mej själv att jag skulle slippa bryta några armar och ben!

Käkade thailunch med Indri och Fraiser innan jag och L åkte hemåt där jag drog igång högtryckstvätten för att tvätta bilen och cykeln, till L:s stora förskräckelse. Det var på tok för högljutt tyckte han så jag sprang över till grannen (som är nära vän till oss) med honom där han var nöjd i kanske en kvart sen ropade han på mamma. Helt okej ändå för att aldrig varit själv med nån annan än oss, och sina mor-och farföräldrar. Hursomhelst, sen fick han sitta i bilen medan jag tvättade klart det sista!

Nu ska vi laga middag här hemma. Eller jag lagar och L mekar med sina bilar och motorcyklar under tiden :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar