torsdag 29 oktober 2009

Back in Town

Och här på bloggen för den delen med! Behövde ett litet brejk från bloggandet, har haft fullt upp med annat! Kom just hem från en natt nere på farmen... Våra planer är just nu att antingen behålla den nuvarande farmen och rusta upp ett av husen (mitt jobb!) samt försöka få upp produktionen, eller att sälja och köpa en större farm som är i behov av totalrenovering. Men som i allt annat så handlar det om att hitta köpare innan man kan sälja.. och tvärtom. Samtidigt försöker jag bestämma mej för vad jag ska satsa helhjärtat på; foto, inredningsdesign eller att gå tillbaka till personlig träning. Och det är fasiken inget lätt beslut! Har grubblat i en hel vecka snart o tror att jag sakta börjar komma fram till en lösning;


  • Behålla fotandet på en hobby nivå ett par år(?) tills jag känner att jag har mer kött på benen - fortfarande fota vänner o bekanta vid behov o samtidigt läsa/plugga allt om foto jag kommer över. Kanske även få följa med en fotograf o göra lite gratisjobb, bara för att se hur dom jobbar..


  • Inredningsdesignen är fortafarande det jag brinner mest för o även det jag verkligen vill (o faktiskt har utbildning i) jobba med! Just nu är det dock svårt att få jobb inom branschen, särskilt då QT är så pass litet. Av samma anledning känns det inte som rätt tid att starta något eget heller. Vet dock att vi kommer att bygga mer i framtiden o att jag då kommer att få utnyttja min kreativa ådra precis som jag vill.


  • Personlig Träning - Älskar allt som har med träning o hälsa att göra men slutade som PT av flera anledningar; timmarna är långa, oregelbundna o inkomsten osäker men just nu känns det som ett alternativ att söka mej tillbaka för ett deltidsjobb tills jag vet vad som händer i vårt liv. Kan nämligen inte gå o vänta längre.


Lovade ju bilder från helgens klättring,
here they come:




Lördags morse vid Sunshine Bay

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar