onsdag 21 oktober 2009

Die from heat or cold?

Förra gången vi sov över här vaknade jag av att mitt huvud var iskallt.. Denna gång har vi fått låna ett element så jag vred på högsta värme innan middagen, tänkte att det skulle vara varmt o mysigt lagom till läggdags. O ja varmt blev det, men mysigt vet jag inte! Ligger här inne o kan knappt andas pga värmen. Fast bättre än att frysa :) Vad skulle du välja, dö av värmeslag eller frysa ihjäl? Själv röstar jag på att nr ett måste vara minst smärtsamt.. fast äh jag vet inte. Helst slipper jag båda alternativen och lever vidare!

Nu ska jag läsa lite ur min mega-tjocka bok o sen sova. Jag går alltid in på bokhandeln o tänker att jag ska köpa nån smart bok, tex om hur man startar sitt eget företag, investerar pengar eller lever hälsosammare men nästan varje gång kommer jag istället ut med nr 1 på chic-lit listan.. Så var även fallet när vi var uppe i Christchurch o jag gick in på Whitcoulls för att köpa en bok:



Så nu ligger jag här i ett prickigt nattlinne från C:s mamma med ännu en chic-lit bok, denna på enorma 751 sidor!

1 kommentar:

  1. Svår fråga det där med att dö av värmeslag eller att frysa ihjäl. Men jag skulle nog välja värmeslag jag med, men som du skriver så lever jag hellre vidare. Tänker på dig gumman, nyfiken på hur det går för er. Jag är så ofantligt trött på mitt flygplatsjobb, skulle hellre bara vara hemma och fattig tills att nya jobbet drar igång. Men men, får väl stå ut ett tag till antar jag.

    Telefonen snart, eller hur? I helgen kanske?

    Puuuusssssssss

    SvaraRadera