tisdag 13 oktober 2009

Ett skräckuppvaknande



..fick jag imorse! Hade världens läskigaste mardröm. Jag bodde i en liten lägenhet i stan (den var av nån anledning väldigt lik min mormors fast större), och jag hade hyrt ut 1 av rummen till ett par som just denna dag flyttat ut. Dom måste ha lämnat i ren hast minns jag att jag tänkte när jag såg röran dom lämnat efter sej. Jag kliver in genom dörren och en snabb tanke flyger genom huvet, tänk om det är någon här? Försöker att skjuta iväg den plötsliga oron och går istället in i badrummet o drar igen dörren. DÅ händer det! En man sliter upp ytterdörren och rusar in i vad som verkar vara rent raseri. Jag blir livrädd, låser min bardrumsdörr och håller i handtaget så hårt att knogarna vitnar medans jag hör honom vända upp och ner på lägenheten utanför, jag tänker att det är bara sekunder kvar tills han hittar mej och mycket riktigt. Jag hör han klampar fram till dörren och istället för att slå in den som jag väntar mej sprutar han in nån slags gas som gör mej medvetslös. Allt blir svart. Sen vaknar jag. Gissa om jag var skakig??


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar