onsdag 7 oktober 2009

Yesterday

Lite bilder från igår då vi gick upp Skyline Gondola med våra downhill bikes för att sedan cykla ner. I vanliga fall tar det mej en sisådär 45 svettiga minuter. Igår hade jag C med mej o han hade ingen brådska utan ville ta det lugnt, stanna lite här o där, prata i telefon o jag vet inte vad haha. Tog oss säkert 1,5 timme innan vi var uppe vid toppen. Känslan när träden delar på sej o man äntligen är framme är lika skön varje gång. Att utsikten sen är obeskrivligt vacker är ju självklart en bonus!



Halvvägs upp i väntan på att C ska prata klart i mobilen..


Äntligen uppe!! Man kommer ut precis vid skylines helikopterplatta..
Inga helikoptrar igår som tur var.


Välbehövlig vattenpaus!



Vad var det jag sa.. helt fantastisk utsikt! Kolla in paraglidingkillen i gul fallskärm - 
Hoppade tillsammans med C ut från just detta berg då jag besökte Queenstown första gången!





Min pärla med Remarkable Mountains i bakgrunden

Ps. Att cykla ner tar kanske en sisådär 6-7 minuter om ens det. Long walk for a short bike men helt klart värt det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar