torsdag 3 november 2011

Efter regn kommer solsken?


Vädret idag - mulet; regnskurar blandat med lite solglimtar - ganska likt mitt humör..

Allt känns lite jobbigt just nu tycker jag. Eller kanske borde skriva ovisst. För det är precis så det känns. Om 3 veckor flyttar vi, gud vet var än, och dessutom - om bara 2 veckor kommer M från Sverige och hälsar på oss. Känns ju sådär välkomnande att stå med flyttlådor i dörren just då, men men... Inte mycket att göra åt! Jag har iallafall varnat hur det ligger till.

Ska kolla på ett till hus ute i Arthurs Point idag. Det förra har jag strykit från listan då det blir ett för stort projekt att skaffa en kyl och frys som saknades.. Fast kan fortfarande inte riktigt släppa den mysiga trädgården som vore helt perfekt i sommar för L som älskar att vara ute!

Det som jag ska titta på idag är fullt möblerat, bara att flytta in med andra ord. Imorgon ska jag kolla på ett annat "town house" som inte ligger alls långt bort från var vi bor nu. Det är omöblerat men har hela 4 sovrum och 3 badrum, perfekt då halva min familj hälsar på efter jul! Men istället saknar det garage vilket är ett STORT minus för oss som har två bilar, lika många cyklar, motocrossutrustningar och barnvagnar...

Jag mejlade agenten för den lägenheten jag kollade på igår, och frågade om ägarna kunde tänka sej att skriva ett 3månaders kontrakt. Bäst att fråga innan jag lägger ner en massa jobb på en ansökan. Oj förlåt att jag tråkar ut er med allt det här, men det är verkligen det enda jag tänker på just nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar