tisdag 1 november 2011

Var är gnistan?

Men herregud jag förstår inte var den senaste dagarnas enorma trötthet kommer ifrån. Eller jo det gör jag visst, bristen på sömn är säkerligen den största boven men natten som var kan jag knappast skylla på L. Han sov så sött i sitt eget rum ända tills kl 4 då jag gick in en snabbis och stoppade om honom efter att han vaknat till. Sen sov han tills sexsnåret då han fick komma in till mej och så sov vi vidare till åtta!

Dock låg jag vaken och stirrade i taket tills klockan var efter midnatt då jag gav upp och gick upp för en kopp varm mjölk och en hård smörgås. Sen somnade jag äntligen. Påminde mej om när jag väntade L och ofta vaknade mitt i natten och var hungrig, och sen den där konstanta tröttheten under dagarna. Fast gravid igen är jag inte, tror mer att det är alla stora beslut kring oss just nu som tar musten ur mej.

Appropå beslut så var jag och tittade på ett hus i Arthurs Point idag. Det ligger en bit utanför stan (cirka 6 minuter med bil), är relativt nybyggt och har ett stort garage, 3 sovrum, 2 badrum, gästtoalett, en supermysig (fullt inhängnad!) trädgård, grillplats och ett grönsaksland! Inga möbler men det har vi ju, det enda minuset egentligen var att kyl, frys och TV måste fixas innan vi kan flytta in. Men det är ju inga större grejer, har en idé om att vi kanske kan använda den nya kyl och frys samt tv som ändå ska köpas för vårt nya hus. Börjar förlika mej med tanken att vi kanske aldrig flyttar in där om någon lägger ett bud de närmsta månaderna.. Lika bra att inte fästa sej vid något som ändå inte kommer att vara vårt för en längre period.

Därför känns det viktigt att hitta nånstans att hyra där vi trivs och kan tänka oss att stanna ett tag! De flesta husägare hyr bara ut 6 månader eller längre, jag sa att vi främst tittar på 4 månader men med ev förlängning.. Jag har redan lämnat in en ansökan, måste bara komplettera med några dokument plus att C inte sett stället än men han får lita på mej när jag säger att det skulle bli ett perfekt litet hem för oss!



Håll tummarna för det är tredje gången gillt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar