onsdag 2 november 2011

Känns sorgset...

..att lämna vår lägenhet. Vi har ju bott här i över två och halvt år nu och det har verkligen hunnit bli hem för mej. Tillochmed C har sagt att han kommer sakna vår lägenhet väldigt mycket och det är stort, vanligtsvis fäster han sej aldrig vid "saker".

Inget ställe jag tittar på går liksom ens att jämföra med var vi bor nu, och det är väl därför jag inte känt "yes" vid något av de lägenheter och hus jag hittills tittat på. Men idag var det nära; bra läge (bara en bit ner på gatan från var vi är nu), nytt och fräscht, dubbelgarage och med härlig utsikt. Dock rätt dyrt men kan kanske funka om vi bara hyr en kortare period. Fast jag gillade inte planlösningen, lägenheten låg fördelad i 3(!) plan. Två sovrum och badrum längst ner, living och kök i mitten och master bedroom med badrum högst upp. Som agenten sa till mej, med en baby har man två alternativ - antingen bo på bottenvåningen där det var rätt mörkt och litet, men ha separata sovrum eller att ha L med oss uppe i master bedroom som visserligen var sjukt stort men ändå.. Känner att jag knappast vill gå tillbaka till att dela sovrum nu när det går så bra med att han sover i sitt eget lilla rum.
Men att springa ner för 2 trappor mitt i natten känns ju sådär lockande. Då sover jag hellre i rummet intill.

Fast äh jag vet inte. Är för trött för att orka tänka just nu. Går och lägger mej och tar nya tag imorgon. Med bara 3 veckor kvar tills de nya ägarna flyttar in här gäller det att jag lägger på ett kol!

Men nu, sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar