tisdag 22 november 2011

Walter Peak

Ännu en fullspäckad dag! Morgonen började med ett besök på Plunket (NZ:s svar på BVC) för L:s 15 månaders kontroll. Allt såg toppen ut och jag fick några lugnande ord ang L:s mammighet som jag behövde höra..

Sen tog vi ångbåten ut till Walter Peak där vi åt afternoon tea, kollade på söta små lamm, stora lamor, bisonoxar och röda hjortar. Vi fick även se ett får klippas :) L somnade helt utmattad i vagnen en stund innan båten gick hem, från allt spännande han fått vara med om!

Sova, det är precis vad jag också ska göra nu. Night Night





Ångbåten The Earnslaw



Jag och L på väg för att utforska vattenbrynet...



...vilket var väääldigt roligt. L älskar vatten, ibland oroväckande mycket!



Min lille sötnos och jag!

1 kommentar:

  1. Åhh, vad härligt med mysiga sommarutflykter!!
    Här visar sig november från sin allra "bästa" november-sida; dvs jämngrått, disigt/regn och mest mörker... Skönt att det finns en annan halva av klotet som har sommar :o) Första advent i helgen, det ska iaf bli fint! Firar man advent på något sätt i NZ? Känns inte riktigt som någon vits att ta fram ljusstakar mitt i sommaren ;o) Julpyntar man i samma utsträckning som i Sverige?
    Njut av sommaren!
    /J

    SvaraRadera