onsdag 16 november 2011

On the Road again


Är nere på farmen igen. Körde hit vid lunch efter en väldigt mysig playdate i stan med S och N. Drack världens godaste toffeenut latte från Starbucks gjorde vi också! Så jag började bilfärden med gott humör, om än lite trött efter att snabbt varit hem o kastat i mej och L lunch och sen rafsat ihop vad vi behövde för en eller två nätter på farmen. När jag kom ner till vårt hus på farmen som såg ut som ett bombnedslag gick luften ur mej. Ibland känns det som om jag inte gör annat än att städa, fast jag hinner liksom aldrig njuta av ordningen innan det är dags att packa och åka till nästa ställe.

Det här är ju lite av ett catch 21, jag vet ju att om jag vill så kan jag ju sitta här nere på farmen varenda eviga dag och aldrig sätta min fot på gaspedalen i bilen men problemet är ju att jag inte vill det. Jag har ju mina vänner uppe i QT och utan dem blir jag som en eremit! Att bara var i Queenstown funkar ju inte det heller, då skulle jag, L och C ses alldeles för sällan. Vi ses för lite redan nu enligt mej!

Det beror inte bara på att jag är i QT en hel del utan livet med en "farmer" helt enkelt är förbannat ensamt! Det är knappast nåt 9-5 jobb där man delar på sysslorna om kvällen eller jag får avlastning med L. Det funkar helt enkelt inte så. C går upp halv 5 om morgnarna för att hämta kossorna, kommer kanske in och sover en timme vid sex, sen sticker han ut igen medan jag gör frukost och ibland äter vi tillsammans, om han har tid. Ofta har han sen fullt upp hela dan, fram till middag som vi äter tillsammans men sen måste han ofta ut och jobba igen. Visst är han ledig ibland, men det är verkligen inte ofta - det kan gå veckor emellanåt! Nu tex, klockan är kvart i åtta och C är ute o kör traktor på åkrarna. Jag är med andra ord alltid den som plockar undan efter middagen, badar och nattar L. Helt ärligt känner jag mej lite som en "solo mum"... Men just nu finns ingen egentlig lösning på vår vardag utan vi får streta på så här ett tag till.


Så här såg det ut när jag körde ner till farmen idag:

 

The Devils Staircase.. passande namn då kurvorna faktiskt är djävulskt läskiga

 

Boskap på vägen - en vanlig syn här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar