söndag 6 november 2011

Någon som varit i Hong Kong?

Är det svårt att hitta på flygplatsen? Är den gigantisk? Pratar kineserna gärna och bra engelska? Jag har nämligen bokat biljetter åt min pappa och bror och dom mellanlandar i Hong Kong på vägen till NZ, då den routen hade de absolut bästa flygtiderna. Men nu blev jag plötsligt lite orolig, jag vill ju inte att dom ska komma bort på vägen hit! Okej nu överdrev jag en smula, men helt ärligt - är det lätt att hitta på Hong Kongs International?

Posta gärna en (lugnande) kommentar!

2 kommentarer:

  1. Haha, vad lustigt! Drömde inatt att jag var i Hongkong, och så när jag kikar på din blogg så är rubriken just Hongkong :o)
    Har varit i Hongkong för ett par år sedan och har inga särskilda minnen från flygplatsen, alltså borde den iaf inte ha varit speciellt knepig, isf borde jag ju kommit ihåg det. Fast jag har ju inte mellanlandat där, så den biten vet jag inte nåt om.
    Det var inga problem med engelskan, Hongkong har ju varit brittiskt, så jag tror alla pratar engelska. Värre var det i Kina - vi åkte några dagar till en stad med ytterst få västerlänningar (på fyra dagar såg vi fyra st) - där skingrades folk på t.ex restauranger eftersom ingen servitris vågare prata med oss, hihi.
    Vad roligt att din familj kommer på besök!
    /Ji

    SvaraRadera
  2. Hej gumman!

    Hong Kong airport är den absolut bästa flygplatsen som jag har varit på. Du behöver inte vara orolig. Dom pratar utmärkt engelska och flygplatsen är visserligen stor men lättnavigerad. Du gjorde ett bra drag som bokade biljetter med mellanlandning på HKG, otroligt bra shopping är det oxå, även om jag misstänker att din pappa och bror inte är så intresserade av det. :D

    Här lever vi i vårt flyttkaos, men det börjar bli bättre nu. Så fort vi har fått bort alla kartonger så är det gardinuppsättning och möbelshopping som gäller. Det gillar jag!

    Vi får ta en skypedate nu i veckan, jag kan ons lr tors, morgon/kväll spelar ingen roll.

    Puss på dig

    SvaraRadera