fredag 4 november 2011

Inredningshjälp


Jag har min alldeles egna lille assistent här hemma som mer än gärna hjälper till att välja kakel och bänktop till köket... Tyvärr gör hans hjälp mest att mitt jobb tar längre tid men det gör inget, han får behålla sin anställning!

Ska alldeles strax ta bilen i snöovädret (det snöar för fullt nu!) och åka ner till kakelbutiken och meddela vårt slutliga val. Jag tror att det här tillsammans med badrumsinredningen och de väggfeatures vi valt, kommer bli riktigt jäkla snyggt!




Min lille assistent, helnöjd med att vara "mitt i där det händer"


Och det är ju alldeles fantastiskt roligt att slänga med träbitar i olika färger!




Högst upp till vänster är kaklet vi kommer att använda på balkongen, nedan vänstar en solution dyed heltäckningsmatta i en varm gråbrun nyans. Underst i mitten ligger kaklet för köks- och badrumsgolv. Ovanpå ligger några alternativ till köket, blir antagligen det mörbruna träet till skåpluckor och en vit granit bench top, har inte bestämt mej för om det blir den lilla rutan som är mer creméfärgad eller den större "kallare" nyansen. Slutligen till höger, kaklet som vi ska ha på väggarna i badrummen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar