fredag 8 januari 2010

Jag ser det snöar!

Inatt kom vintern tillbaka till QT - nysnö på bergen när vi vaknade och svinkallt ute! Ja inte så kallt som i sverige då men 10 grader är ändå ett rejält ras från dom senaste dagarnas 25-28 grader.
Skinnjackan åkte på idag när vi åkte till Cardrona Pub för lunch med C:s familj - hade behövt boots också vid nämre eftertanke.. Frös fötterna av mej i mina ballerinas! Jag och C:s syster trotsade kylan och tog en kort promenad längs vattnet innan vi drack Cappuchinos och åt små söta bakverk inne på en fransk restaurang i stan. En mysig dag!

Kvällen vet jag inte hur den kommer arta sej ännu.. det står mellan Downhill uppe i Wynyards eller ett besök på nya gymmet (har inte tagit mej dit än!) och sen hemlagad fredagsmiddag.

Gårdagens försök att ha en lugn hemmakväll visade sej bli en flopp - jag somnade inte förrän 3 då alla äntligen var hemma. Jag hämtade C strax efter ett, Chris ramlade in nån timme senare och Michael ytterligare en timme senare. Då först somnade jag!



Svinkallt!!

Queenstown Shore

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar