söndag 24 januari 2010

Never again

Okej. Igår var verkligen sista gången jag åker ut med V o T:s båt en lördagkväll.. Vi la i båten i vattnet cirka halv fyra (meningen att vi skulle äta lunch på båten men allt blev försenat som vanligt..). Klockan var inte mindre än ett på natten innan vi kom hem! Hade det bara varit vi fyra så kanske kvällen slutat lika bra som den började, det var trots allt en väldigt fin kväll, sjön var spegelblank o vi hade massa god mat med oss. Men då en till båt anslöt med folk vi känner lite löst började allt gå utför.. Jag kan ju bara säga att ett gäng 30-40 åringar som dricker som om dom fortfarande vore 18 inte är en vacker syn.

Vuxna män som pissar ner sej, kastar sten på varandra, har drinking-games tills dom inte kan stå upprätt och ramlar i vattnet är bara ett urval. I NZ finns det ingen lag på nykterhet då man kör båt vilket jag har svårt att förstå... Hade inte vår båt varit där när en av de berusade männen ramlar i vattnet, vet jag inte vad som hänt. Vid det här laget var det beckmörkt och alla andra i hans båt var så fulla att dom knappt reagerade!

Fy fan vad jag hatar fylla. Jag har sett tillräckligt av det i mitt liv - skulle lätt kunna bli nykterist.

När det fortfarande var trevligt..


Trevor


Cameron


Älskling in the air!


Världens sötaste Luigi

1 kommentar: