söndag 17 januari 2010

Not so happy..

Igår hade jag min första stora krasch på cykeln.. Så istället för att rejsa idag så fick jag sitta på sidan av och titta när dom andra tävlade. Kraschen hände under träningen då jag cyklade nerför ett såkallat "drop" på 1,5 meter. Jag var orolig för alla slippriga stenar och rötter vid landningen så jag cyklade sakta. Alldeles FÖR sakta. Istället för att landa plant försvann framhjulet under mej och allt jag kunde se var marken komma emot mej i superfart. Hann med att tänka shit det här kommer göra jävligt ont. Sen minns jag inte så mycket mer förrän jag sitter på en trädstam med cykeln halvt under mej och håller händerna på huvudet.. Tog fallet med ansiktet och högerhanden så nu sitter jag här med världens blåtira och bruten handled. Det suger minst sagt. Samtidigt så är jag lyckligt lottad att det inte gick värre.. Och att jag hade goggles på mej, hade stenen jag landade på inte stoppats av gogglelinserna vet jag inte om jag haft mitt öga kvar!

Ytterligare 2 tjejer kraschade senare på exakt samma ställe - en av dem var Naomi från QT som jag delade ambulans med in till sjukhuset. Hon landade på ryggen o vi trodde först att det var riktigt illa men som tur var kunde hon åka tillbaka samtidigt som mej (med starka painkillers!).

Ser ju ut som jag blivit misshandlad.. Eller varit i världens slagsmål;





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar