onsdag 6 januari 2010

River Rafting vs DownHill

Har varit sådär med uppdateringen på sistone - sorry! Ska bättra mej, jag lovar :) Hängde med ner till farmen idag, helt oplanerat skall tilläggas. Var egentligen meningen att jag bara skulle åka med till BP för en kaffe o sen powerwalka hem men C ville annorlunda. När jag såg hans ledsna min kunde jag bara inte säga nej utan följde med hela vägen, var ju ändå iklädd shorts o gympadojor så tänkte att jag lika gärna kunde ta en promenad ute vid farmen. Bara det att vädret hann gå från 20 grader och sol till 14 grader halvvägs ner till farmen! Kunde ju inte gärna be C att vända då men kan ju säga att mina korta shorts och linne plötsligt kändes väldigt fel.

Väl framme hade vädret svängt igen till omkring 19 grader och snålblåst så det blev en promenad ändå och C:s syster hängde med så hade iaf sällskap! Vi tog med oss C:s kusin tillbaka till Queenstown då det är meningen att jag, Cam, Christopher och kusin Michael ska iväg o testa River Rafting imorrn. Döma av vädret så lär det bli en minst sagt intressant tur... Det har spöregnat hela eftermiddagen så vattennivån lär ju vara megahög vilket betyder fullt ös ner för floden. Är inte alls säker på vad jag gett mej in på!

Pratade med Indri som jobbar på QT River Rafting och hon sa att dom bara haft två dödsfall hittills men att dom sett över säkerhetsrutinerna sen dess. Känner mej genast mycket lugnare. NOT!

Men kan jag kasta mej utför ett berg med sylvassa stenar uppstickandes överallt, sittandes på en cykel borde jag väl klara samma sak i en gummibåt? C lovade precis att han fortsätter att blogga om jag inte överlever.




Hmmm kanske borde jag vakna EXTREMT förkyld imorrn...

Nu ska jag försöka mej på en tidig kväll för första gången på flera veckor!

Night Night

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar