torsdag 28 januari 2010

Under omständigheterna..

... bra. Resan upp var rätt lång trots att vi flög, fast bra mycket bättre än sist då vi körde hela vägen upp. Den här gången blev det 1.45 timmes flyg o sen cirka 4 timmar (med 5 personer ihopklämda) i en bil i 30 graders värme. Ja inte i bilen då, vi hade A/C men solen värmde tillräckligt mycket..

Vi checkade snabbt in på ett motell när vi kom fram, lassade ur mina och C's grejer innan vi körde raka vägen till Johns, där hela släkten i stort sett befann sej. Stannade lite över en timme innan jag bad C att köra mej tillbaka till vårt motell. Jag var trött, hungrig och hade ont i huvudet och trädgården vi satt i började förvandlas till en Beer-Garden med alkohol var man än vände sej. Kände inte för det ikväll men förstod att det är viktigt för C att spendera kvällen med familj och släkt efter det som hänt, därför kändes det som en bra lösning för båda att han sen åkte tillbaka efter att ha lämnat av mej.

Jag beställde indisk delivery-food som jag åt ute i kvällssolen på vår jätte-balkong, och rundade av det hela med en kopp varm choklad inne på rummet. Nu ligger jag här trött, men nöjd. Ska strax ta en dusch och sen krypa ner i sängen.. Sa till C att han skulle stanna så länge han ville o inte oroa sej över mej!

Här avnjöt jag min middag:


Vår stora mysiga balkong


Chicken Jalfrezi med Garlic/Cheese Naan - yummie!


Utsikt från balkongen - havet syns i bakgrunden. Mer havsskymt än havsutsikt men ändå!


Kvällsol - den allra bästa solen enligt mej


1 kommentar:

  1. Hej vännen, usch vilka tråkiga nyheter. Men jag måste ändå säga att din egentid ute i kvällssolen med indisk mat och en bok ser otroligt lockande ut. Jag har inte rört mig utanför lägenheten idag, hur sorgligt är inte det? :-) Men jag skyller på snöstormen, då får man vara inne hela dagen, hehe, eller hur? Har iaf hunnit tvätta några maskiner, dammsugit, torkat golv och gjort rent duschrum och toalett. Alltid något! Hör av dig när du är tillbaka i QT eller när du har tid för lite tjejsnack så ringer jag upp dig. Stor kram till dig.

    SvaraRadera