söndag 24 januari 2010

Remarkable Mountains

Blev varken simning, gym eller promenad för min del - men till Remarks tog jag mej iallafall! Bestämde mej för att jag behövde en lugn dag, har trots allt varit igång så gott som varje dag o inte riktigt vilat helt. Istället lagade jag och älsklingen en god middag när vi kom hem o myste sen med lite lösgodis framför tvn :)

Vilken bra söndag jag haft! Hoppas er blir lika fin. Nu ska vi krypa ner i sängen alldeles strax.. Längtar efter att lägga huvudet på kudden!

God Natt

Bilder från Remarks nya track









5 kommentarer:

  1. Hej min fina Emma! Dina bilder är helt underbara, jag bara sitter här och längtar till solen och värmen. Helst skulle jag bara för några dagar eller ok veckor vrida tillbaka tiden och få uppleva de allra bästa stunderna från åren på kusten. Våra promenader längs med stranden, i värmen och solen, tjejsnacket på Starbucks (caramel cheesecake!!), träningen på TAFE, festerna och alla andra underbara stunder. Åhhh, vad man kan sakna ibland, så mycket att det gör ont. Men det är bara att inse att det är nya tider nu och att man inte längre är i början av 20-års åldern, dags att växa upp....typ. Usch, vad tråkigt det lät. Men jag tror att om några år kommer vi sitta och skratta åt att vi inte var riktigt nöjda vid den här tidpunkten och glädjas åt hur vi har det just då istället. Man får nog inte leva i det förflutna för mycket, men man kan ju vända det hela och göra om det till mål för framtiden. Aja, du vet vad jag menar. Blev lite sentimental bara. Ville nog egentligen bara säga att jag saknar dig. Stor kram och en massa kärlek till dig min vän. <3 <3 <3

    SvaraRadera
  2. Jo fast vilken natur du har runt omkring dej istallet, jag saknar skogen och sjoarna! Dina bilder ar helt otroliga! Jag har precis avklarat cert IV i fitness, ska egentligen fortsatta en termin till men tror jag ska bege mej till universitetet istallet. Tror inte att personlig tranare ar ett framtidsjobb for mej anda, arbetstiderna ugh. Studerade du ocksa i Mooloolaba? :)

    SvaraRadera
  3. Malin: Verkar som vi läste exakt samma kurs! Mitt första mål var ett cert III in Fitness men trivdes så bra att jag blev kvar.. Blev tillslut ett Diploma i Sports & Recreation (på Tafe i Mooloolaba). Kände lite samma som dej i slutet av kursen dock, tveksam om PT skulle bli ett heltidsjobb för mej. Har lagt det på hyllan för tillfället men är ändå glad att jag gjorde kursen, lärde mej så otroligt mycket!

    SvaraRadera
  4. Madde: Tack fina du - vad glad jag blir! Saknar dej sjukt mycket me.. Och tiden i Australien! Saknar det där bekymmersfria livet när man räknade året i terminsveckor och visste var man var på väg. I allafall för tillfället :)Stränderna, våra promenader, mysiga (skvaller)fikor på Starbucks o alla roliga fester ska vi inte ens prata om! Hoppas vi kan åka tillbaka tillsammans en dag :) Stor kram vännen!

    SvaraRadera
  5. Nej vad haftigt att vi laste samma kurs! Jattebra larare och larde mej jattemycket men det kostar en del pengar sa nu far det bli nagot annat! Men vill nog stanna i Australien, min kille haller precis pa och ansoker om permanent visum sa vi hoppas pa det. Vad for slags visum ar du pa i NZ? :)

    SvaraRadera