onsdag 10 februari 2010

En SKITdag

Fy fan vilken jävla dag... En sån där dag när allt gått fel och man helst vill glömma. Just nu känner jag för att gå och dra täcket över huvudet och hoppas på att en ny dag ska börja så snart som möjligt. Problemet är att klockan bara är kvart över sex än så jag lär ju ligga och stirra i taket ett antal timmar.

Iallafall. Körde ner till Invergcargill idag ju, hade sjukt bråttom då jag lämnade Queenstown en halvtimme senare än tänkt. På vägen ner var det vägarbeten så gott som varannan kvart - skojar inte, körde säkert igenom 6 olika vägproojekt som var och en tog sin tid. Låg i minst 120 emellan för att försöka ta igen tiden jag missat.. Kom fram 20 minuter för sent till sjukhuset som jag knappt höll på att hitta. Trött och stressad staplade jag in i väntrummet. Där satt jag i en och en halv jävla timme innan dom ropade upp mitt namn. Bara för att få beskedet att jag suttit där helt i onödan och kunde gå direkt till röntgen då dom inte behövde byta ut mitt gips (som jag trodde från början med andra ord). På nästa ställe väntade jag väl en 20 minuter till innan jag fick komma in o bli röntgad. Allt såg bra ut men doktorn sa att jag behövde ha gipset i ytterligare 2,5 vecka! En vecka längre än jag räknat med alltså.. Sen missförstod han mej då jag sa att jag redan haft det i över 3 veckor och trodde att jag ville ha det i 3 veckor till! Hur dum får man va.. Jag orkade inte ens förklara mej utan sa bara tack och hej. Ännu tröttare och nu även utsvulten gick jag ut till bilen, körde till Mc Donalds där jag köpte en snack wrap och cola som jag slängde i mej bara för att klara mej hem. Kör ut på huvudleden och vid det här laget är klockan fem och det är såklart rusningstrafik. Vid första trafikljuset ser jag att ljuset precis slår om från grönt till gult och tänker att "jag hinner". Hann gjorde jag men plötsligt har jag flashande polisljus bakom mej.
Tänkte bara "åh nej inte det också". Fick en 150 dollars ticket samt att jag höll på att åka dit för inte ha ett NZ körkort. Kom undan med att säga att jag inte varit här längre än ett år (åt gången) och att jag har alla papper för "transfer licens" hemma och ska göra det så snart jag kommer hem... Så det hade väl kunnat vara värre antar jag men ändå, 750 jäkla kronor helt i onödan. Och sen att behöva sätta mej i polisbilen och försöka förklara varför jag inte hade en NZ licens var liksom tillräckligt för att jag skulle känna mej helt tömd på energi. Nu ska jag äta en middag bestående av müsli och yoghurt, allt jag orkar fixa.

Morgondagen kan bara bli bättre..

Hoppas er dag blir bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar