fredag 5 februari 2010

"You got poo in your hair!"

..Följt av "FACEBOOK, FACEBOOK" utropade C medan han höll upp mobilkameran efter att vi ätit klart vår middag här nere på farmen. Jag hjälpte nämligen till att hämta drygt 550 kossor ur hagarna idag, fick en egen motocross att köra omkring på så det var rätt kul i början. Gick över förväntan att gasa med min gipsade högerhand! Efter ett par timmar hade jag dock tröttnat en aning, jag frös o var hungrig men värst var ändå när jag tog över fyrhjulingen för att hämta sista gänget med lama kossor (ja dom kallas så när dom har ont i fötterna eller nåt annat fel - taskigt eller hur?) - fyrhjulingen stänkte nämligen koskit överallt om man råkade gasa en aning för mycket. När jag sen fick 5 stötar från samma jäkla elstaket var jag redo att åka hem o köpa mat till middagen! Tvättade bara ansiktet lite snabbt o drog av mej overallen innan jag åkte in till den lokala lanthandeln.. tyckte jag såg okej ut men tydligen gick jag alltså runt i mataffären med kobajs i håret! Hahaha.. snacka om att mitt liv är fullt av kontraster! Lite skillnad från livet i Sverige. Och Queenstown för den delen!

Nu ska jag sova. Imorgon väntar en ny dag full av kobajs och annat skoj. Hehe eller så tar jag bilen o rymmer in till stan..

Night Night

Mama Mu´s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar