fredag 12 februari 2010

Ett litet brejk

Var vad jag behövde igår. Satt med ett tomt bloggfönster uppe ett par gånger men hade verkligen ingenting att blogga om och då är det ibland bättre att låta bli! Idag är det fredag, jag ska försöka hålla ut tills på måndag innan jag kör tillbaka till Queenstown.. Får se hur det går :)

Det är ju Valentines Day på söndag, en jäkla hype här i NZ tycker jag. Börjar likna USA nästan. Fast kanske är det samma sak i Sverige?
Valentines Day är iallafall det ENDA det pratas om på radio och TV för att inte tala om affärerna som är överfyllda med kort och choklad i hjärtanform :) Lite gulligt är det ju men tänk vad mycket dom måste få sända tillbaka! Börjar förresten redan fyllas upp med chokladägg och annat påsk(!) godis på hyllorna.. Det är väl ändå lite att ta i, det är ju fasiken bara februari än!

Hursomhelst så föll jag såklart för den kommersiella karusellen och köpte ett sött litet Valentines kort till min älskling och 3 lyxiga chokladpraliner i hjärteform (såklart!). I kortet tänkte jag göra ett litet presentkort på en par-massage/ansiktsbehandling när vi är tillbaka i Queenstown. På så sätt är ju jag oxå garanterad en present haha. Nädå men skämt åsido, min älskade pojkvän brukar nämligen alltid vara ute i sista stund när det gäller presenter och dylikt om han inte glömmer helt och hållet. Konstigt nog var det inte så i början av förhållandet.. hmm.

Vad tycker ni om Alla Hjärtans Dag, ett onödigt kommersiellt jippo eller ett ypperligt tillfälle att fira kärleken lite extra?


Det finns många sätt att uttrycka kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar