måndag 8 februari 2010

God Morgon!

Vaknade för rätt många timmar sen, har ätit en god frukost o läst lite bloggar. Nu sitter jag här och sippar på en chai-latte! Då C måste upp fyra varje morgon för att hämta kossorna för mjölkning vaknar såklart jag också till för ett tag. Hinner lagom somna om tills han kommer in igen och kryper ner i sängen en halvtimme för att sen gå upp igen och åka o hämta sista gruppen kossor.. Sen kommer han tillsist in för gott vid halv sju, kall som en isbit och vill att jag ska värma honom(!!) Vid det laget brukar jag vara så trött och irriterad att jag istället går upp haha. Vred på värme-elementet i rummet innan jag gick ut dock.. :)

Idag ska jag köra hem till Queenstown - ska bli skönt att sova hemma ett par nätter. Åker tillbaka ner på onsdag då armen ska bli röntgad i Invercargill. Imorrn ska jag möta T vid åtta på morgonen o klättra upp Queenstown Hill igen - förhoppningsvis känns det liiite lättare än förra veckan. Vid två ska jag (äntligen!) in o få håret fixat, klippning och slingor är bokat! Efter det ska jag möta upp min modellagentur och ta några nya bilder till hemsidan, dom som ligger uppe just nu är nämligen flera år gamla vid det här laget! Är dock inge taggad inför att bli fotad, känner mej unfit och har dålig hy.. Får väl hoppas att svarta kläder och lite smink hjälper!

En annan sak jag ska ta tag i när jag är uppe i Queenstown är att ta kontakt med ett företag som kan hjälpa oss att hyra ut lägenheterna medan vi väntar på att köpare ska dyka upp. Framförallt den vi inte bor i men eventuellt även vår då vi åker till Sverige i sommar.

Nu ska jag dricka upp min chai-latte innan den kallnar helt och hållet :)

Liptons "hemma-kit" för chai-latte,
 perfekt smak med lagom sötma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar