tisdag 23 februari 2010

Ingen höjdare!

Middagen var sådär. Vi åt på Bath House, inte Beach House som jag först skrev. Hursomhelst maten var ganska average och DYR som satan. Varför är det alltid så egentligen, ju mindre portion desto dyrare - det är ju faktiskt helt orimligt! Vi var fyra personer men bokade bord för fem då T brutit benet och behövde sitta med det högt. Personalen undrade vad "what's on with all the injured people". Antar att det såg lite kul ut med två gips vid samma bord hehe. Stackars T har dock 5 veckor kvar i sitt. Gud vad glad jag är att jag bröt armen o inte benet... fy för att var helt låst o knappt kunna röra sej!

Imorrn ska vi ner till farmen igen, jag ska packa handskar, mössa o heltäckande overall då jag tänkte börja renoveringen av det gamla farmhuset. Det är sjukt äckligt där inne med miljoner döda flugor på golvet och kanske en 15 döda möss! Men lyckas jag bara plocka upp upp dom på nåt sätt, dammsuga upp flugorna, slita ner dom gamla gardinerna o öppna alla fönster så ska jag nog kunna börja med att riva ner tapeter och slipa väggar.. Har en klar vision om hur jag vill att det ska se ut när jag är färdig.. Men vägen dit är LÅNG.

På kvällen kommer C:s kusin A och M ut på middag igen. C och A är lite som brorsor, roligt tycker jag. Knappast likadant för mej o mina kusiner, dom 17 kusinerna jag har på pappas sida träffar jag tyvärr nästan aldrig. Men på mammas sida har jag L och vi ses ett par gånger om året iaf (när jag är hemma i Sverige).

Nu ska jag upp o kolla på tv med en snart sur pojkvän som tycker att jag suttit här alldeles för länge ;)

Hej svejs!


Min alldeles egna trädgårdsmästare tidigare idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar