torsdag 4 februari 2010

A Fun Day!

Den här dagen har verkligen gått undan! Började med att jag mötte T imorse för att gå upp Queenstown Hill. Det visade sej vara mer klättrande än gång dock, vi höll på att halvt dö innan vi ens kom halvvägs men tog oss upp trots allt. Dom första 15 minuterna är alltid värst innan hjärtat kommit igång o kroppen anpassat sej.. Något jag alltid brukar ha i huvet när jag får lust att ge upp! Tog oss 45 minuter allt som allt, men då småjoggade vi på vägen ner.
Sen blev det hem för mellanmål, en dusch och sen iväg till Walnut Cottage där jag mötte W för en lunch ute i caféets mysiga trädgård. Hennes lilla A hade hunnit bli hela 7 månader och var en riktigt liten knubbig krabat med hår på huvudet och världens längsta ögonfransar!

Lite senare på eftermiddagen gick jag och älsklingen ner till sjön för ett dopp(!) där jag simmade riktigt länge. Utan våtdräkt. C stod vid vattenbrynet och stirrade på mej som om jag var fullkomligt galen. Det roliga är att han faktiskt doppade sej först men sen gav mej massa kommentarer om hur lång tid jag tog på mej att komma i. Plötsligt kom ett: "-Come on, I thought you were from Sweden!" Haha det räckte för att jag skulle ta sats och dyka i! Kunde inte andas första minuten utan kippade efter luft då det var svinkallt men efter ett tag vande sej kroppen. Fortfarande kallt såklart men det var så skönt att simma att jag glömde kylan för ett tag.. :)

Har precis kommit hem från "Up in the Air" som vi såg på bio - en jättebra film så var en perfekt avslutning på den här dagen! Imorrn bär det av ner till farmen där vi kommer spendera hela nästa vecka då alla workers plus C familj är bortresta. Eller jag har lovat att följa med imorrn och stanna över helgen, sen kör jag tillbaka på måndag då jag har en välplanerad hairappointment inbokad på tisdag.. ;)

Jag efter bion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar