lördag 5 december 2009

In Mooloolaba

Upptäckte just att vi har haft tillgång till internet från vårt rum för endast 10 dollar per dag ända sen vi hit kom! Och vi som sprungit till internetcaféer ett par ggr var redan..

Är helt underbart här på kusten, en helt annan grej att komma hit som turist och kunna njuta fullt ut. Man ser det på ett annat sätt då.. Samtidigt så skulle jag inte kunna bo här igen - vi har bara varit här sen i torsdagskväll och har redan hunnit bli lite uttråkad stundtals haha. Igår var vi upp till Noosa o tittade runt lite, åt lunch o badade. Sen på kvällen grillade vi hemma hos Nina och Ryan som är här på semester från Sverige - det var supermysigt :)

Har just kommit in från en lång promenad ner till Maroochydore Surf Club - samma runda som jag så många gånger gick under dom 1,5 åren jag bodde här. Ska alldeles strax hoppa in i duschen o sen ska vi göra oss i ordning för att gå ut o äta middag. Har lovat att ta med C till världens bästa indiska restaurang - India Today i Maroochydore. Inte vidare hälsosamt men åh så gott!


Juice från Raw Energy - sjukt smaskiga


En glass var har vi också hunnit med!


Mooloolaba Beach idag - 29 grader varmt och cirka 26 i vattnet!


Som tur är har vi inte bara ätit gott - vi har varit ute o sprungit o tränat en del också!


C på ett av kustens många Outdoor Gyms

2 kommentarer:

  1. Underbara bilder Emma! Önskar så att jag och Johan också hade kunnat vara där nu, men nästa år så. Känns som om jag säger så jämt, men nästa år eller typ senare eller inom en snar framtid....haha, får se hur det går med den saken. När flyger ni hem till QT igen? När du är hemma igen så får vi ta ett snack på telefonen, har en del att berätta. Pusssss

    SvaraRadera
  2. Jag känner likadant med att flytta hem till Sverige - att jag alltid säger nästa år, snart så osv osv.. Känns som tomma ord efter ett tag fast innerst inne så vet man ju att det kommer att hända en dag och det är viktigast! Klart ni kommer att komma hit snart igen :) Vi flyger hem tidigt på tisdag morgon o är hemma mot kvällen i QT. Måste absolut höras nästa vecka!! Puss o Kram

    SvaraRadera