torsdag 8 september 2011

Barbent

Det har verkligen varit en "full on day" idag... Är helt slut men på ett skönt sätt, tack vare en 2 timmars promenad/jogg som jag och L avslutade eftermiddagen med! Det var så varmt och skönt att jag kunde använda trekvarts tights och bara en tunn träningströja - underbart, snart är sommaren här :)

L:s födelsedagskalas närmar sej även med stormsteg, bara 1 dag kvar nu! Var på ett supermysigt kalas igår för M (det skulle ju egentligen ha ägt rum förra lördagen men E blev sjuk), det var litet, avslappnat och alldeles perfekt! Precis som jag vill att det ska bli på lördag.. Har verkligen sänkt mina ambitioner och ska göra det så enkelt det bara går. C:s mamma har erbjudit sej att göra hennes goda smörgåsrullar, sen tänker jag köpa lite färdigt snacks för oss vuxna - typ ost och kex o frukt, som funkar bra ihop med ett glas bubbles! Helt annorlunda från sveriges kafferep firar man här första ettårsdagen med att skåla i champagne, det är såklart en hyllning till barnet men även till oss föräldrar att vi klarat oss igenom det första året :)

Men på L:s kalas kommer det självklart att finnas hembakad tårta (och kaffe o te för dem som önskar),det är ett måste för att fira vår kille!


Foton från idag:


Äntligen vår i luften!



Jag har alltid "säkerhetsbandet" runt handleden när jag går nära vatten och branta stup (i det här fallet bådadera). Det känns tryggt även om jag förmodligen skulle fara efter vagnen som en liten vante om jag snubblade... huh - hemska tanke!



Bildbevis på att det funkade med bara smalben! :)



Äppelblom? Är inte säker men fint var det :)

1 kommentar:

  1. Åhhh, jag njuter på avstånd av de underbara vårbilderna du lägger upp :o) Kan nästan 'känna' den ljuvliga doften av äppelblom! *Mmmmmmm*
    Mys med fina familjen!

    Hälsningar Jenny

    SvaraRadera