måndag 12 september 2011

Mys Pys

Det börjar bli lite hemtrevligare här nere i vårt hus på farmen, det går inte snabbt med en ettåring (ja imorgon blir L ett!) som hela tiden kräver min fulla uppmärksamhet men varje dag händer det något! Idag hittade jag en fantastiskt fin lampa för halva priset till vårt sovrum, plus att lite myspys grejer som doftljus, en stor mjuk filt i naturvitt och några färgklickar till kuddar fick följa med hem. Har just tänt alla doftljus - det doftar ljuvligt i hela vardagsrummet och mysfaktorn är ett faktum!

Sa till mej själv igår när jag såg det fina resultatet efter att jag spikat upp tavlor och inrett en hel hylla med familjefoton, att varför har jag inte gjort detta tidigare? Men jag tror att det varit lite av en spärr jag haft efter att i över 5 år bara haft temporära hem, jag har liksom kännt att "varför spendera tid och pengar på att göra det hemtrevligt när jag/vi ändå ska flytta snart". Men i lägenheten uppe i QT blev vi ju minst sagt kvar längre än beräknat och här nere på farmen antar jag att vi lär husera ett bra tag till om inget oväntat händer.

Nu ska jag göra mej själv en kopp te och njuta av alla tända ljus och det härliga lugnet!

1 kommentar:

  1. Även om du inte visar några bilder så "ser" man hur mysigt det är ;)
    Och grattis lilla stora killen!!

    SvaraRadera