lördag 10 september 2011

Tillägnat släkt och vänner...

hemma i Sverige som inte kunde vara med och fira L idag! Åh vad jag önskar att ni alla varit här.. Det blev iallafall ett alldeles lagom litet kalas med Lewis och Mia som dom enda små deltagarna, ja förutom Charlie då men han är 10 år. Restrerande 9 inklusive jag och C var vuxna! Antar att den fördelningen kommer se rätt annorlunda ut inför framtida födelsedagar :)

Svor en hel del här hemma i köket innan jag blev klar med min ormtårta endast 20 minuter innan dom första gästerna anlände.. Lite svettigt men som tur var dök C:s mamma upp som en räddare i nöden och hjälpte till att röja undan i köket medan jag och C kunde springa ner med L och byta om! När alla gäster åkt hem och L vaknat efter en välbehövd tupplur så åkte vi in och åt Seafood platter på Minami, en japansk restaurang i stan. Då vi bad om att få Seafooden lagad och inte rå så frågade managern om jag var gravid igen haha. Nä det är för C:s skull sa jag.. Är väldigt nöjd med EN ettåring just nu!




Grattis Lewis 1 år!



Med en hel del hjälp från pappa och mamma blåstes ljusen ut...



Och ingen var mer nöjd än L när han fick smaka tårta för första gången i sitt liv!



Ormen som mer liknar en fet ål till formen blev inte grön som jag först tänkt, fanns bara vit och brun marsipan i mataffären! Behöver jag tillägga att prinsesstårtor inte heller finns på NZ ;)

1 kommentar: