måndag 26 september 2011

Ville aldrig sluta...

..promenera idag! Vädret var så underbart att jag lätt kunde ha fortsatt i en timme till men L vaknade och klockan var nästan fem så det var i hög tid att vända hemåt (och ja, fick sota för den sena tuppluren som L hade. Det dröjde ända tills efter åtta innan han somnade för natten). Svängde in till grannen N en snabbis innan jag gick hem, där även V befann sej. Jag blev erbjuden ett glas vin men tackade ja till en apelsinjuice, vin efter en lång powerwalk i solen och utan middag i magen var det sista jag kände för! Alkoholkulturen här är väldigt annorlunda på det sättet, är klockan efter 3 så är det oftast vin som plockas fram och inte en kaffekopp. Spelar inte heller nån roll vilken dag det är, det dricks alla dagar.

Jag hade svårt för det i början, att den där jäkla alkoholen (japp jag har dåliga erfarenheter) tvunget skulle finnas med så fort man umgicks. Men nu börjar jag vänja mej, och känner inte heller nån press att tacka ja för att passa in. Är jag inte sugen så dricker jag hellre en sodavatten eller som idag, en juice. Men sen njuter jag gärna av ett glas gott vin ibland. När jag känner för det!


Lite pics från min promenad:


Frankton Track sträcker sej runt hela sjön och man möter många likasinnade; både joggare, cyklister och powerwalkare :)



Waktipu Lake med en av Queenstowns speedbåtar som susar fram - rätt breathtaking eller hur?



Mina ben är precis så snövita som dom ser ut - hu!


Har massor av tankar som snurrar i huvudet ikväll. Blir svårt att sova tror jag.. Frågan är om det blir nån vidare sömn ändå, L har varit sjuk dom senaste dagarna och värst är nätterna. Han har världens snuva, näsan rinner konstant och han vaknar mer än vanligt då han får svårt att andas. Fick låna en air steamer till sovrummet av N som jag fyllt med vatten och lite eucalyptusolja, och sen har jag lagt en extra filt under kudden så han kommer upp en bit. Hoppas det funkar! Något annat jag funderar mycket på är det här med uppfostran fast det får jag ta i ett annat inlägg tror jag, annars blir det här snart en bok.

Nä en kopp kamomillte och sen kanske jag också kan somna.. Night Night

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar