onsdag 7 september 2011

Morning Glory

Imorse var hela familjen tvugna att vakna tidigt då vi hade visning av lägenheten redan kl 9, och alla som har småbarn vet vilken tid det tar att göra både sej och en liten iordning, fixa frukost samt lämna hemmet skinande rent. Nu hade jag C till hjälp så det var inga större problem, skönt att inte springa omkring som en galning själv för ovanlighetens skull :) När vi var klara körde vi in till stan och käkade frukost (min och Cs tur), sen stack C iväg på lite ärenden angående huset medans jag och L, som var väldigt trött vid det här laget, gick på en långpromenad längs sjön. Det var bitande kallt till ochj börja med men på andra sidan QT udde sken solen och jag blev lagom varm i kläderna.

Tillbaka i stan snubblade jag över lite småsaker på rea till L samt ett par ursnygga solglasögon åt mej :) Försökte tränga undan lite av mitt dåliga samvete med att det snart är jul haha... Visar dem i ett senare inlägg!



Mina gamla Gucci solisar som hängt med i snart 5(!) år nu. Dom är perfekta när det är molnigt ute eller under svenska somrar men står inte emot den starka NZ solen. Här behöver man nattsvarta glas för att slippa kisa!



Jag promenerade en bit längs Frankton Track innan jag svängde upp mot Frankton Road..
Någon därute måste sakna en mössa!


En riktig djävulsbacke att ta sej upp för, även utan vagn! Var livrädd att jag skulle halka i sanden och få både L och vagnen över mej då det är superbrant, men det gick bra som tur var.



Vackra Lake Wakatipu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar