torsdag 29 september 2011

Dressed for Success!

Eller ja iallafall för ett bröllop! Hade ju tänkt ta en gammal trasa jag hade i garderoben först (trasa är att ta i, det är en väldigt fin klänning men som jag haft ett antal gånger - bl.a på två julfester). Därför blev jag så glad idag när jag hittade en alldeles perfekt klänning som jag vet att jag kommer att ha kul i! För så är det verkligen, hittar du nåt som är både snyggt och du känner dej bekväm i - då kan det inte bli fel.

L var ett litet underbarn idag i affärerna, den första jag var in i provade jag säkert 6 st klänningar (i rekordfart visserligen) men han satt snällt och lekte med leksakerna i provhytten och försökte bara rymma 2 gånger haha. Varenda klänning var dock alldeles för stor på mej och hängde som sjok, inte alls snyggt. Fel affär helt enkelt, inte min stil.. Så gick vidare till Max och där gick det bättre! Hittade både en och två som passade mej och min figur jättefint. Låter säkert som ett lyxproblem att vara lång och smal men i fel modell ser jag lätt ut som ett streck och blir alldeles för rak. Därför passar oformliga och flowiga klänningar mej inget vidare.. Klänningen som fick följa med hem är visserligen en aning oversize men med ett skärp i midjan blev det jättesnyggt! Bilder kommer nästa helg ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar