onsdag 14 september 2011

Videokamera i sovrummet?

Ja det önskar jag att vi hade. Av den enkla anledningen att L sover i vårt sovrum här nere på farmen (det är stort som ett  vardagsrum och jag orkar inte röja upp i vårt extrarum som just nu används som förråd/soprum!). I allafall så har L börjat ställa sej upp i spjälsängen när han inte vill sova. Haken är att han gör det alldeles tyst och sen står han där och svajar o ger bara ifrån sej ett litet gnyende då o då (om jag har tur) så det är superlätt att tro att han sover.. Jag vill inte gärna öppna den gamla knarriga dörren i onödan o riskera att väcka honom, tänk vad smidigt det varit med en liten övervakningskamera!

Sitter just nu och njuter av en kopp grönt te med hallonsmak, hur gott som helst. Vanligt grönt te kan jag tycka blir lite för beskt, jag vill gärna ha nån god smak som gör det lite mildare och hallon är absolut den bästa jag hittills provat! C är ute och grejar på farmen, i full fart gissar jag då vi ska försöka att åka härifrån senast 11 så jag kan ta med L till Mainly Music uppe i QT. Vi har inte varit där på ett par veckor nu så jag hoppas att vi hinner i tid :) Lika bra att jag tar tillfället i akt o hoppar in i duschen så jag kan väcka L sen, vill inte att han sover alltför länge - då kommer den 2 timmar långa bilresan bli en plåga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar