söndag 18 september 2011

Premiär!

Herregud så kul vi hade igår! Downhillbackarna var bättre än någonsin, Skylines cykelteam har verkligen spenderat tid att fixa kurvor och hopp till toppskick. Märks att pengar har satsats denna säsong på att marknadsföra Queenstown som en cykelstad i stil med andra skid/downhill-orter som Whistler i Canada och alperna i Frankrike, Österrike etc!

Då C:s mamma var uppe i QT ville vi såklart ta vara på den uppskattade barnvakten så efter att vi spenderat några timmar hemma med L efter cyklingen och nattat honom bestämde vi oss för att gå ut och äta och sen se en film. Det skulle vi aldrig ha gjort. Ja inte gått på bion iallafall. Stackars L vaknade och ville inte somna om igen, och det dröjde över 45 minuter och 4 missade samtal innan C:s mamma fick tag på oss då vi satt inne på bion och jag hade telefonen på ljudlöst i handväskan.. Så himla dumt!  L vaknar så gott som aldrig före 23 och vi hade försäkrat oss genom både sms och telefonsamtal under middagen att han fortfarande sov, innan vi gick in på bion. Och väl där inne slappnade jag av helt antar jag...

När jag ser alla missade samtal får jag halvt panik, och efter ett snabbt samtal till C:s mamma där jag hör en snyftande L i bakgrunden springer vi som dårar genom stan och kör sen hem i racerfart - det tog max 5 minuter tror jag. Väl hemma bokstavligen slänger sej L om halsen på mej, lilla älsklingen. Sen somnade vi tätt omslingrade alla tre i samma säng. Nästa gång får det räcka med en aktivitet; cykling under dagen, middag ELLER bio - inte försöka klämma in alltihop!


 Jag i glädjerus och lergrus igår efter att vi susat ner för backarna 
under ett par adrenalinfyllda timmar:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar