söndag 25 september 2011

Sommartid...


...och snö???? Ja idag ställdes klockan om till sommartid, men knasigare väder får man leta efter - det snöar ute! Fast här heter det inte sommartid (C skrattar åt mej när jag säger det), utan Day light savings.

Svenskans sommartid är ett bra mycket enklare och bättre uttryck tycker jag... Sommartid eller Day light savings, hursomhelst lyckades vi ställa om klockorna 2 ggr här hemma. Jag ändrade tiden på mobilen sent igår kväll, vad jag inte visste var att det skedde automatiskt under natten, jag går alltså upp halv 6 istället för halv 7. Och när jag vaknar vrider jag även fram klockan i köket en timme, något C redan gjort! Sen stoppar jag L i sängen igen när klockan bara är strax före åtta, då jag trodde att han varit uppe i närmre 3 timmar. Ja herregud, snurrigt värre.

Just nu sover iallafall både L och C så jag ska passa på att få lite arbete gjort på datorn. Hej så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar