onsdag 21 september 2011

Svar på kommentar

"Jag har en liten fråga/undran du har säkert redan skrivit det någon gång men jag kan inte hitta det nu och kommer inte ihåg; men pratar ni engelska med L eller du lär honom Svenska också?"

Jag talar svenska med L och övriga, hans pappa, farföräldrar osv. talar engelska. Då det är jag som spenderar överlägset mest tid med honom under dagarna och läser för honom på svenska så tror jag att hans svenska förmodligen kommer utvecklas snabbare än engelskan. Något som jag inte är orolig över, engelska kommer han alltid att lära sej, svenskan däremot är det upp till mej som mamma i ett engelsktalande land att föra vidare!



1 kommentar:

  1. Tack för snabbt svar :)
    Vad roligt att du lär honom Svenska också, Tror som dig att han kommer lära sig det snabbt, Engelskan får han ju överallt som du säger så det behöver han ju inte lära sig av dig.

    SvaraRadera