lördag 24 december 2011

Dagens

Julaftons dessutom! Förmodligen lite somrig utstyrsel med svenska mått mätt  men det passar fint här :) Jag har bakat julgodis hela morgonen medans C har skruvat ihop L:s största julklapp, en gunga med tillhörande rutschkana! Samtidigt har L sprungit omkring med sin brandbil som stöd runt runt runt hela trädgården. Hädanefter är det vi som stänger grinden till stora vägen, hittills har det inte behövts då L aldrig kryper utanför betonggången runt huset. Men idag upptäckte han att gräs och grus inte var så tokigt ändå om han slapp krypa på det. Jag tror han sprang omkring i nära 2 timmar innan han stupade i säng..

Det var ju inte enligt planeringen direkt då vi tänkt köra till QT medan han sov men jag kunde omöjligt hålla honom vaken längre, och C är inte klar ute på farmen än så körningen får bli som den blir. Tar förmodligen lite längre tid nu men vad gör det! Jag hann ju slänga in ett blogginlägg till, göra klart min julchoklad samt packa väskorna i lugn och ro. Ska plocka undan det sista nu så jag är klar tills C kommer tillbaka!


 
Inte det lättaste det här med outfitsbilder,
är det inte benen som försvinner så är det halva huvudet:

 



Den här "gamla trasan" från H&M har hängt med ett par år nu, säkert en sisådär 3-4 år men jag tycker den funkar än! Kjolen är från Supré och gammal som gatan den också! Föredrar egentligen jeansshorts men vill ju vara lite extra fin på julafton ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar