fredag 2 december 2011

Queenstown by Night


Bild jag tog häromkvällen när jag och M
promenerade in till stan för en drink!


Min och C:s kväll igår blev hur lyckad som helst - såå mysigt att få några timmar bara vi :) Inte varje dag man får äta ett mål mat utan att behöva stressa som en tok, och dessutom kunna föra ett samtal samtidigt. Vi åt självklart på Botswana - finns ingen restaurang i Queenstown som slår den!

C åkte ner till farmen imorse och efter att mina måsten var undanstökade här så hade jag och M en eftermiddag med lite shopping och sen lunch, kvällen rundade vi av med en god middag hemma och film i soffan! Lyckdes hitta en svensk(!) film i hyllorna på det lokala videostället som vi snappade åt oss, för när annars kan jag komma undan med en svensk rulle? Gäller att passa på när jag har svenskt sällskap ;) Filmen var bra men fy så hemsk, jag grät hela sista delen för att det var så avskyvärt. Usch jag klarar knappt att se när barn far illa sen jag blev mamma. Visst var det fruktansvärt även innan men nu är det om möjligt ännu värre.

Vad filmen hette? Beyond. Eller Svinalängorna som den svenska översättningen är. Noomi Rapace är helt grym i huvudrollen, så trovärdig att man får kalla kårar... Och gråter floder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar