onsdag 14 december 2011

Inte riktigt vad jag tänkt mej...

Jag har väntat i 2 dagar på att C ska bli klar med igångsättningen av vattningssystemet på farmen så vi kan åka upp till Queenstown. Har ställt in både playdates och andra aktiviteter tidigare i veckan så att C ska kunna följa med oss, och idag efter lunch blev han äntligen klar och vi kunde åka! Stannade och lunchade vid Five Rivers, där vi ännu en gång kände oss lurade på maten men vad gör man när det är 15 mil att åka och i stort sett bara ett ställe att välja på?

När vi kom upp till QT åkte vi först till våran builder och lämnade av en halv frusen ko som vi lovat bort! Huh - även fast jag tycker om kött så känns det lite äckligt när det ligger styckat i en sopsäck, visserligen fruset och inplastat men ändå...

Sen stannade vi en snabbis vid QT Rides, en mcbutik som våra vänner äger. Där blev det plötsligt bestämt att C skulle iväg och köra cross med T. Inte riktigt vad jag räknat med... hade ju hoppats på en ledig kväll tillsammans där vi båda hade kunnat cykla Skyline och sen käkat middag ihop. Nu blev jag hemma med L istället... Oh well, har surat tillräckligt nu ska ska göra det bästa av det.

Ska stoppa ner L i vagnen och promenera ner till mataffärn och handla en god middag åt mej och L istället. En kycklingsallad med haloumi och rödbetor lutar det åt - mums! C får rynka på näsan bäst han vill när han kommer hem ;)


Lunchstopp vid Five Rivers



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar